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04/05/2007

Turtle 4...

Ces dernières années, le rendu temps réel est devenu un processus incroyablement compliqué. De fait, nombres d’algorithmes de rendu avancées sont élaborés autour d’une idée simple : pré calculer ce qui est long, coûteux ou compliqué, et « décompresser/reconstruire » en temps réel.

 

Du coup, le pipeline de production des données a pris une importance cruciale. La gestion des temps de pré calculs, leurs stabilités et leurs robustesses, la distribution de la charge de calcul entre plusieurs machines, tous ces aspects sont devenus de plus en plus complexes.

 

Parmi les outils que j’ai vu prendre appui dans les studios ces derniers temps, Turtle est un exemple parfait. Turtle est un outil de rendu et de pré calcul intégrant un grand nombre de features aujourd’hui primordiale dans de nombreuses productions.

 

Turtle 4 is the only product on the market that combines advanced rendering technology with sophisticated baking functionality in a single integrated toolset.

 

By integrating the baking functions into the core of Turtle, standard rendering and baking can be handled in the same way. For you, this means a better workflow while baking and the ability to bake with all of Turtle’s render features.

 

Turtle Render Overview

  • Final Gather and Global Illumination
  • “Indirect Lights” to control the shape of the GI-solution
  • Advanced pass system – any shader can be a seperate pass
  • Ambient and Reflection Occlusion
  • HDRI and Image Based Lighting
  • New 3D Motion Blur
  • Glossy Refractions & Reflections
  • Adaptive pre-tessellation of displacement maps
  • Micropolygon displacement at render-time
  • Render polymeshes as subdivision surfaces
  • New Unified Super Sampler: Combine 3D mb/glossy/DOF as efficiently as possible
  • Anti-aliasing with advanced edge tracing
  • Direct compatibility with ZBrush displacement and normal maps
  • Lua script shaders
  • Environment Map Camera
  • Output shaders
  • Realistic material shaders (such as Oren Nayar)
  • Fast subsurface scattering with support for blocking geometries
 

Turtle Baking Overview

  • Renderview Baking
  • Renderview Surface Transfer
  • Directional Occlusion Mapping
  • Radiosity Normal Mapping
  • Spherical Harmonics
  • Polynomial Texture Maps
  • Programmable baking
  • Batch baking with adaptive texture resolutions
  • Different render passes, including albedo
  • Custom shader for all baking needs

 

 

[ Turtle ]

 

medium_ninjacastle.gif

Commentaires

Turtle est en efet utilisé par pas mal de studio, il l'est aussi sur notre jeu.

Écrit par : Krousty_bat | 04/05/2007

Yep, ça marche bien pour eux! Beaucoup de jeux l'utilisent pour baker un certain nombre de data... ^_^

Écrit par : Daz | 05/05/2007

Les commentaires sont fermés.